Αλόπη και Βιασμός/Alope and Rape

Ενημερώθηκε: Μαρ 24



(For English see below)


Για ακόμα μία φορά, η μυθολογία επαληθεύει τις ρίζες του σύγχρονου μισογυνισμού. Η Αλόπη υπήρξε γυναίκα που υπέστη βιασμό, κυοφόρησε και γέννησε το μωρό του Θεού βιαστή της, καταδικάστηκε σε θάνατο, για την πράξη στην οποία υπήρξε θύμα, από τον ίδιο της τον πατέρα ενώ αντικειμενοποιήθηκε από τον βιαστή της για δεύτερη φορά αφού ο ίδιος οικειοποιήθηκε το υποκείμενό της μεταμορφώνοντάς το σε ό,τι εκείνος ήθελε. Η Αλόπη δεν μπόρεσε να βρει ούτε και στο θάνατο τη λύτρωση που της άξιζε.


Ακολουθεί η ιστορία:


Ο ανήθικος διπλωμάτης και βασιλιάς της Ελευσίνας Κερκύονας που υπήρξε μεταξύ άλλων και γνωστός παλαιστής της εποχής, ήταν πατέρας της Αλόπης. Κι ενώ φημολογείται πως πατέρας του υπήρξε ο Ποσειδώνας, αυτό δεν εμπόδισε τον ίδιο το Θεό, όντας ερωτευμένος με την όψη της Αλόπης, να συνευρεθεί σεξουαλικά μαζί της. Οι ρωμαϊκές πηγές, βέβαια, δίχως ίχνος εξωραϊσμού, κάνουν λόγο για βιασμό της κάτι που οδήγησε σε ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη από την οποία γεννήθηκε ο γιος της Ιπποθόωντας. Το όνομα τού δόθηκε από τους διάφορους βοσκούς που τον βρήκαν στο δάσος να θηλάζεται από φοράδες -ζώα αφιερωμένα στον Ποσειδώνα. Ως ανταλλάξιμο προϊόν και περνώντας από τα χεριά του ενός βοσκού στον άλλο, κάποια μέρα, το πολύτιμο ένδυμα με το οποίο ήταν τυλιγμένο το βρέφος αποτέλεσε προϊόν διαμάχης μεταξύ δύο βοσκών. Το ζήτημα κλήθηκε να επιλύσει ο ίδιος ο βασιλιάς.


Αναγνωρίζοντας πως το ένδυμα ήταν της κόρης του δεν άργησε να μάθει ύστερα από πιέσεις στην τροφό πως το παιδί ήταν της Αλόπης και κατόπιν εντολής της το εγκατέλειψε στο δάσος. Στο μένος του, ο Κερκύονας αναφέρεται πως είτε σκότωσε την κόρη του τοξεύοντάς την είτε την καταδίκασε σε θάνατο δια του εγκλεισμού και διέταξε να αφεθεί και πάλι το μωρό στο δάσος. Ο Ποσειδώνας, μαθαίνοντας για το θάνατο της Αλόπης επενέβη μεταμορφώνοντας την σε πηγή στην Ελευσίνα. Ο Ιπποθόωντας, ωστόσο, μεγάλωσε γινόμενος ο επώνυμος και λατρευτικός ήρωας της αττικής φυλής των Ιπποθοωντίδων. Ο μύθος, ενέπνευσε με τη σειρά του τα ομώνυμα έργα των αρχαίων τραγικών δραματουργών, Χοιρίλου και Ευριπίδη.



Translated by: Maria Galanopoulou


Once again, mythology ascertains the roots of contemporary misogyny. Alope was a woman who fell victim to rape, carried and gave birth to the baby of the god who raped her, was sentenced to death, for the deed to which she fell victim, by her own father, while she was also objectified by her rapist for a second time, since he himself appropriated her, transforming her into whatever he wished. Not even in death could Alope find the mercy she deserved.


Here is the story:


Cercyon, an immoral diplomat and the king of Eleusis, who was, among other things, a renowned wrestler of that time, was Alope’s father. And while it was rumored that his father was Poseidon, this did not deter the god himself, since he was enamored with Alope’s physical appearance, from coupling with her. The Roman sources, however, without a trace of beautification, talk about her rape which led to an unwanted pregnancy and she gave birth to her son, Hippothoon. He was given this name by the various shepherds who found him in the forest, breastfed by mares- animals dedicated to the god Poseidon. As a tradable product and passing from one shepherd’s hands to another’s, one day, the precious garment in which the baby was wrapped became the bone of contention between two shepherds. The king himself was asked to resolve the issue.


Recognizing that the garment was his daughter’s, it did not take him long to find out, after pressuring the nurse, that the child was Alope’s and, by her order, the nurse had abandoned the baby in the forest. It is reported that, furious as he was, Cercyon either killed his daughter with a bow and arrow or he sentenced her to death via confinement and ordered that the baby be left into the forest again. Poseidon, upon learning about Alope’s death, interfered, transforming her into a spring in Eleusis. However, Hippothoon grew up to be the eponymous and worshipped hero of the Athenian phyle of Hippothoontis. In its turn, the myth inspired the homonymous works by the ancient tragic dramatists, Choerilus and Euripides.


Πηγές | Researchgate, GreekLanguage, Wikipedia

22 προβολές0 σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
 
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now